III/19, broj: 1049-01/2017

Zagreb, 31/03/2017


STANICAMA ZA REDOVNI TEHNIČKI PREGLED VOZILA
STANICAMA ZA PREVENTIVNI TEHNIČKI PREGLED VOZILA

- S V I M A -

PREDMET: Odabir krivog oblika karoserije priključnog vozila, oslobođenje pojedinih tehničkih uvjeta, unos podataka za vozilo s HIBRIDNIM – kombiniranim pogonom

  1. Kako odabir krivog oblika karoserije priključnog vozila utječe na rezultate tehničkog pregleda ?

Nepravilno odabran oblik karoserije, nosivost na osovinu i NDM rezultiraju pogrešno odabranom kategorijom priključnog vozila i neispravnim postupkom kod ispitivanja sila kočenja na PTPK.

Oblici karoserije koji se koriste za priključna vozila su:

P- „ prikolica“ je priključno vozilo konstruirano tako da ukupnu masu preko svojih osovina prenosi na kolnik (slika 1).

 

Slika 1. Primjer prikolice

 

PP -„poluprikolica“ je priključno vozilo bez prednje osovine, konstruirano tako da dio ukupne mase prenosi na vučno vozilo preko svoga prednjega dijela kojim se oslanja na vučno vozilo (slika 2).

 

Slika 2. Primjer poluprikolice

 

CP-„ prikolica s centralno postavljenim osovinama“ je priključno vozilo konstruirano tako da u stanju mirovanja ukupnu masu preko svojih osovina prenosi na kolnik, ali u stanju labilne ravnoteže (slika 3).

 

Slika 3. Primjer prikolice sa centralno postavljenom osovinom

 

PRILIKOM ODREĐIVANJA OBLIKA KAROSERIJE PRIKLJUČNOG VOZILA POTREBNO JE OBRATITI JAKO VELIKU PAŽNJU.

Zbog učestalih grešaka prilikom prijave TP i PTPK na priključnim vozilima oblika karoserije PP, potrebno je posebno obratiti pozornost kod odabira oblika karoserije npr.:

        PP- HLADNJAČA S AGREGATOM:

  • NDM (F.2.) 35000kg,
  • TNDM (F.1.) 39000kg,
  • NOSIVOSTI PO OSOVINAMA (8.1.) 1. 8000KG, 2. 8000KG, 3. 8000KG

Na slici 4. je prikazan ispravan odabir oblika karoserije: PP- HLADNJAČA S AGREGATOM i kako tada kod ispitivanja kočne sile na PTPK izgleda ispravno zadana proračunska NDM.

 

Slika 4. Primjer ispravnog odabira oblika karoserije

Ako za ovu istu prikolicu iz primjera sa slike 4. odaberemo krivi oblik karoserije to će rezultirati:

  • Pogrešnim izračunom koeficijenta kočenja s obzirom na NDM kod TP i PTPK (vozilo neće zadovoljiti) kao što je prikazano na slikama 5 i 6.
  • Pogrešno ispisana PROMETNA DOZVOLA

 

Slika 5. Primjer neispravnog odabira oblika karoserije

 

Slika 6. Primjer neispravnog odabira oblika karoserije

 

  1. Kako postupiti prilikom registracije vozila u napomeni navedena opaska OSLOBOĐENO POJEDINIH TEHNIČKIH UVJETA KL:XXX-XX/XX-XX/XX URBR: XXX-XX-X-X-XX-X

Prema okružnici CVH III/9, broj 2373-01/2013 opisano je postupanje prilikom tehničkog pregleda i upisa iste u napomenu prometne dozvole kao što je prikazano na slikama 7 i 8.

 

Slika 7. Primjer odobrenja o izuzeću pojedinih stavki pravilnika o tehničkim uvjetima

 

Slika 8. Primjer upisivanja oslobođenja u napomenu

Stavak 1. članka 169. važećeg Pravilnika o tehničkim uvjetima vozila u prometu na cestama propisuje da: „Vozila u vlasništvu diplomatskih i konzularnih predstavništva, misije stranih država i predstavništva međunarodnih organizacija u Republici Hrvatskoj i njihova osoblja (vozila obilježena diplomatskim tablicama), vozila hrvatskih građana – povratnika iz inozemstva, ako su ta vozila koristili u državi iz koje iseljavaju, ne moraju imati uređaje i opremu na vozilu odobrenog tipa – homologiranu u skladu s važećim Pravilnicima u Republici Hrvatskoj ako pribave odobrenje o izuzeću.“  Sukladno gore navedenom vozilo ne mora zadovoljavati homologaciju u skladu s važećim pravilnicima u RH u slučaju da posjeduje odobrenje o izuzeću pojedinih stavki važećeg pravilnika o tehničkim uvjetima vozila u prometu na cestama.

Važno je napomenuti da samo izdavanje ODOBRENJA O IZUZEĆU OD POJEDINIH STAVKI PRAVILNIKA O TEHNIČKIM UVJETIMA VOZILA U PROMETU NA CESTAMA  od strane Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture, NE ZNAČI DA ISTO VOZILO MORA ZADOVOLJITI NA TEHNIČKOM PREGLEDU. Ovim izuzećem  nisu obuhvaćene one stavke koje imaju utjecaj na opće tehničko sigurnosne uvjete i utječu na sigurnost prometa na cestama, kao i  naknadne promjene na vozilu koje imaju za posljedicu promjenu izvornog oblika vozila (npr. dodatno zatamnjivane prednjih vjetrobrana i bočnih stakla u prvoga reda sjedala, postavljanje naplataka i pneumatika neodobrenoga tipa za promatrano vozilo, opasna izbočenja na vozilu, opasne preinake na vozilu, itd).

  1. Kako unijeti podatke za vozilo s „HIBRIDNIM – kombiniranim pogonom“?

S obzirom da se podaci na Izjavi o sukladnosti i podaci na Potvrdi o sukladnosti pojedinačno pregledanog vozila neznatno razlikuju od onih za konvencionalna i klasičnih vozila, biti će samo obrađeni oni specifični slučajevi za vozila s kombiniranim pogonom, bitnim za prvu registraciju.

Na slici 9 prikazana je Izjava o sukladnosti za vozilo TOYOTA C-HR

 

Slika 9. Izjava o sukladnosti TOYOTA C-HR

Prilikom unosa podataka u aplikaciju CVH.STP potrebno je ispravno unijeti podatke o vrsti motora, oznaci motora, snazi, brzini vrtnje i radni obujmu iz Izjave o sukladnosti slika 10. i 11.

 

Slika 10. Odabir motora

 

Slika 11. Odabir motora, oznake, snage, brzine vrtnje, radnog obujma i maksimalne brzine.

 

Homologacijski podaci prepisuju se isto tako iz Izjave o sukladnosti ili Potvrde o sukladnosti za pojedinačno pregledano vozilo slika 12,13 i 14.

 

Slika 12. Izjava o sukladnosti

 

Slika 13. Odabir vrste goriva

 

Slika 14. Odabir Euro kategorije, goriva i radnog postupka

 

Važno je napomenuti da je prilikom unosa podataka o vozilu potrebno obratiti jako veliku pozornost na ispravan unos podataka.

Za sve dodatne informacije molimo vas da se obratite u CVH, Pododjel za tehnički pregled i registraciju vozila, tel. 01-4883-641, 01-4817-366, te na brojeve mobilnih telefona djelatnika Pododjela.

S poštovanjem,

Pomoćnik Uprave za tehničke poslove

mr. sc. Goran Pejić, dipl. ing.

KONTAKTI